"Gościnność od kuchni"

książka gościnność od kuchni

Książka „Gościnność od kuchni” jest niezastąpioną pomocą dla każdego szefa kuchni, kucharza, restauratora czy kierownika lokalu w tworzeniu przepisu na długofalowy sukces w biznesie restauracyjnym.

Po entuzjastycznie przyjętej przez branżę gastronomiczną „Gościnności” tym razem zaglądamy na zaplecze restauracji. Porządkujemy procesy, zbieramy dobre praktyki, porady i historie z życia wzięte, a w efekcie dajemy przestrzeń na nowe pomysły, innowacje i świadome decyzje dotyczące tego, co chcesz dać światu dzięki swojemu gotowaniu, swojej obsłudze czy swojemu lokalowi.

Osoby, które podzieliły się z nami swoją wiedzą i doświdaczeniem Elena Arzak (szefowa kuchni), Agata Wojda (szefowa kuchni), Małgorzata Jarmoc-Hecht (konsultant i trener biznesu), Thomas Keller (szef kuchni), Massimo Bottura (szef kuchni), Dariusz Barański (szef kuchni), Robert Trzópek (szef kuchni), Josean Alija (szef kuchni), Tadeusz Müller (twórca konceptów gastronomicznych), Przemysław Klima (szef kuchni), Przemysław Błaszczyk (szef kuchni).

 5% z każdego sprzedanego egzemplarza książki przeznaczone jest na wsparcie Fundacji „Samodzielność od kuchni”, która pomaga stanąć na własne nogi dzieciom opuszczającym dom dziecka, ucząc gotować.

W środku 100% praktycznej wiedzy między innymi:

  • Ponad 350 stron konkretnej, sprawdzonej wiedzy.
  • Kilkadziesiąt łatwych do zastosowania porad.
  • Trendy: jak będzie wyglądać świadoma gastronomia przyszłości?
  • Instrukcje, jak stworzyć krok po kroku koncept gastronomiczny.
  • Historie z życia (restauracyjnego) wzięte.
  • Dodatek praktyczny – do wykorzystania w twoim lokalu.
  • 11 wywiadów ze specjalistami i mentorami polskiej i światowej gastronomii.

W środku 100% praktycznej wiedzy między innymi:

  • Co zrobić, żeby zbudować stały zespół sali?
  • Jak wspierać obsługę w rozwoju?
  • Jak powinien wyglądać schemat codziennych odpraw?
  • Techniczne aspekty serwisu wina.
  • Jak prawidłowo serwować wino w restauracji?
  • Najważniejsze zasady łączenia wina z jedzeniem
  • Czym się różni upselling od agresywnej sprzedaży?
  • Jak przeprowadzić szkolenie wewnętrzne z upsellingu?
  • Jak reagować w stresujących sytuacjach?
  • Jak postępować w przypadku problemu powstałego z winy gościa?
  • Jak napisać manual i kto powinien to zrobić?
Zamów terazZobacz spis treściMedia o nas

"Gościnność. Sztuka dobrej obsługi"

książka Gościnność

Miesiąc po wizycie w restauracji zwykle nie pamiętamy tego, co jedliśmy, za to doskonale pamiętamy, jak zostaliśmy obsłużeni. Dobry serwis uratuje niezbyt smaczny posiłek, a nieprofesjonalna obsługa zepsuje nawet najlepsze danie. Odwiedzamy wiele różnych restauracji, ale wracamy zwykle tam, gdzie wyjątkowo nas potraktowano.

Książka ma formę praktycznego poradnika dla restauratorów i pracowników branży gastronomicznej. Jej motywem przewodnim jest obsługa gościa w restauracji. Pokazujemy jak dobrze wyszkolony personel sali przekłada się nie tylko na zarobki restauracji, ale kreowanie wizerunku miejsca i rzesze zadowolonych gości.

Czerpiemy z własnych wieloletnich doświadczeń w branży oraz posiłkujemy się autorytetami polskiej i zagranicznej gastronomii w celu stworzenia kompleksowego poradnika dla pracowników front of the house. Ponadto zależy nam na podnoszeniu prestiżu zawodu pracownika restauracji: menadżera, kierownika sali, sommeliera i wreszcie kelnera. Praca z gościem, rozumienie potrzeb drugiego człowieka, efektywna komunikacja to fundamenty leżące u podstaw branży usługowej, którym pragniemy się przyjrzeć. Bardzo ważną część książki stanowią wywiady ze specjalistami i mentorami ze świata polskiej i światowej gastronomii.

Osoby, które podzieliły się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem to dr Joanna Heidtman (psycholog), Gerard Basset MS MW OBE (Najlepszy Sommelier Świata 2010), Ronan Sayburn MS (Oficer Operacyjny The Court of Master Sommeliers), Claire Randall (pracowała jako inspektor przewodnika Michelin), Piotr Kamecki (Prezydent Stowarzyszenia Sommelierów Polskich), Grzegorz Kłos (restaurator), Daniel Pawełek (restaurator), Adam Jarczyński (ekspert do spraw savoir-vivre), Bogdan Gałązka (szef kuchni Gothic Café w Malborku).

INNE FAKTY NA TEMAT GOŚCINNOŚCI:

 5% z każdego sprzedanego egzemplarza książki przeznaczone jest na wsparcie Fundacji „Samodzielność od kuchni”, która pomaga stanąć na własne nogi dzieciom opuszczającym dom dziecka, ucząc gotować.