Zobacz nasze szkolenia dla gastronomii

Zamów konsultacjęWięcej o trenerach

AKTYWNA SPRZEDAŻ W GASTRONOMII

Dla kogo?

Dla zespołu Twojej restauracji: kelnera, kierownika sali, menadżera, właściciela, sommeliera, barmana, barista.

Potrzebujesz szkolenia, jeśli:

  • Liczby pokazują, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału sprzedażowego
  • Twoi pracownicy biernie przyjmują zamówienia, ale niczego nie rekomendują
  • W zespole panuje marazm, niskie morale, brak motywacji 
  • Twoje komunikaty i działania motywujące zespół nie działają
  • Produkty premium (alkohole, popisowe dania) się nie sprzedają
  • Wina kurzą się na półkach, goście ich nie zamawiają
  • Twoje działania mające na celu przyciągnięcie nowych gości nie działają

Korzyści ze szkolenia:

  • Wzrost obrotów i zysków lokalu (nawet o 30 proc. w kategorii napojów)
  • Konkretne narzędzia sprzedażowe dla personelu, które oswajają proces sprzedaży, a przy okazji realnie wpływają na wyższe napiwki
  • Bodziec motywacyjny dla personelu 
  • Wyższy średni rachunek 
  • Poprawa jakości i usprawnienie obsługi
  • Większa ilość stałych (i zadowolonych) gości
  • Większa rotacja win i innych alkoholi
  • Spokój ducha właściciela lokalu, kiedy wie, że może odpuścić część kontroli
  • Wsparcie dla menadżera zespołu i konkretne wskazówki dla budować swój autorytet i motywować zespoł
  • Szkolenie prowadzone przez osoby, które mają za sobą doświadczenie pracy w gastronomii, a także wiedzę i wykształcenie kierunkowe udokumentowane dyplomami i certyfikatami 

PAKIET STANDARD

Jednodniowe szkolenie 5 godzinne dla całego zespołu

1 godzina indywidulanej konsultacji poszkoleniowej z elelementami doradztwa w zakresie (wprowadzenia bardziej efektywnych narzędzi sprzedażowych czy związanych z budową karty win)

 Zalecenia i plan pracy po szkoleniu dla menadżera w celu utrzymania efektu szkolenia

Szkolenie odbywa się w lokalu klienta, godziny oraz liczbę uczestników ustalmy indywidualnie

PAKIET PREMIUM

Dwudniowe szkolenie 5 godzinne dla całego zespołu

2 godziny indywidulanej konsultacji poszkoleniowej z elelementami doradztwa w zakresie (wprowadzenia bardziej efektywnych narzędzi sprzedażowych czy związanych z budową karty win)

 Zalecenia i plan pracy po szkoleniu dla menadżera w celu utrzymania efektu szkolenia

Wsparcie w zakresie stworzenia lub wprowadzenia zmian w istniejącym manualu (księdze standardów serwisu)

10 egzemplarzy papierowego wydania książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii” dla Twojego zespołu.

Szkolenie odbywa się w lokalu klienta, godziny oraz liczbę uczestników ustalmy indywidualnie

PAKIET INDYWIDUALNY

Wyjaśnij jakie efekty chcesz osiągnąć po szkoleniu a my dopasujemy ofertę specjalnie pod twoje oczekiwania. Zadzwoń: 509 89 22 55.

W ramach pakietu indywidualnego oferujemy:

  • Cykliczne szkolenia rozpisane na cały rok w ramach indywidualnego pakietu
  • Pracę z zespołem na sali
  • Stworzenie manuala, czyli księgi standardów serwisu
  • Audyty tajemniczego gościa wraz z raportem
  • Budowę lub aktualizację istniejącej karty win
  • Sesje coachingowe z managementem restauracji
  • Stworzenie planu rozwojowego dla zespołu
  • Wsparcie w stworzeniu efektywnego planu motywacyjnego dla zespołu, który wesprze działania sprzedażowe
Zamów szkolenie

    PROFESJONALNA OBSŁUGA

    Dla kogo?

    Dla zespołu Twojego lokalu: kelnera, kierownika sali, menadżera, sommeliera, barmana, baristy.

    Potrzebujesz szkolenia, jeśli:

    • Liczby pokazują, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału sprzedażowego
    • Twoi pracownicy biernie przyjmują zamówienia, ale niczego nie rekomendują
    • W zespole panuje marazm, niskie morale, brak motywacji 
    • Twoje komunikaty i działania motywujące zespół nie działają
    • Produkty premium (alkohole, popisowe dania) się nie sprzedają
    • Wina kurzą się na półkach, goście ich nie zamawiają
    • Twoje działania mające na celu przyciągnięcie nowych gości nie działają

    Korzyści ze szkolenia:

    • Wzrost obrotów i zysków lokalu (nawet o 30 proc. w kategorii napojów)
    • Konkretne narzędzia sprzedażowe dla personelu, które oswajają proces sprzedaży, a przy okazji realnie wpływają na wyższe napiwki
    • Bodziec motywacyjny dla personelu 
    • Wyższy średni rachunek 
    • Poprawa jakości i usprawnienie obsługi
    • Większa ilość stałych (i zadowolonych) gości
    • Większa rotacja win i innych alkoholi
    • Spokój ducha właściciela lokalu, kiedy wie, że może odpuścić część kontroli
    • Wsparcie dla menadżera zespołu i konkretne wskazówki dla budować swój autorytet i motywować zespoł
    • Szkolenie prowadzone przez osoby, które mają za sobą doświadczenie pracy w gastronomii, a także wiedzę i wykształcenie kierunkowe udokumentowane dyplomami i certyfikatami 

    Pakiet standard

    Jednodniowe szkolenie 5 godzinne dla całego zespołu

    1 godzina indywidulanej konsultacji poszkoleniowej z elelementami doradztwa w zakresie (wprowadzenia bardziej efektywnych narzędzi sprzedażowych czy związanych z budową karty win)

     Zalecenia i plan pracy po szkoleniu dla menadżera w celu utrzymania efektu szkolenia

    Szkolenie odbywa się w lokalu klienta, godziny oraz liczbę uczestników ustalmy indywidualnie

    Pakiet premium

    Dwudniowe szkolenie 5 godzinne dla całego zespołu

    2 godziny indywidulanej konsultacji poszkoleniowej z elelementami doradztwa w zakresie (wprowadzenia bardziej efektywnych narzędzi sprzedażowych czy związanych z budową karty win)

     Zalecenia i plan pracy po szkoleniu dla menadżera w celu utrzymania efektu szkolenia

    Wsparcie w zakresie stworzenia lub wprowadzenia zmian w istniejącym manualu (księdze standardów serwisu)

    10 egzemplarzy papierowego wydania książki “Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii” dla Twojego zespołu.

    Szkolenie odbywa się w lokalu klienta, godziny oraz liczbę uczestników ustalmy indywidualnie

    Pakiet indywidualny

    Wyjaśnij jakie efekty chcesz osiągnąć po szkoleniu a my dopasujemy ofertę specjalnie pod twoje oczekiwania. Zadzwoń: 509 89 22 55.

    W ramach pakietu indywidualnego oferujemy:

    • Cykliczne szkolenia rozpisane na cały rok w ramach indywidualnego pakietu
    • Pracę z zespołem na sali
    • Stworzenie manuala, czyli księgi standardów serwisu
    • Audyty tajemniczego gościa wraz z raportem
    • Budowę lub aktualizację istniejącej karty win
    • Sesje coachingowe z managementem restauracji
    • Stworzenie planu rozwojowego dla zespołu
    • Wsparcie w stworzeniu efektywnego planu motywacyjnego dla zespołu, który wesprze działania sprzedażowe

    Jak pracujemy?

    Przed szkoleniem chcemy poznać Twoje oczekiwania. Rozmawiamy przez telefon lub uzupełniasz krótką ankietę na temat swojego lokalu. Następnie umawiamy się na dogodny termin i przyjeżdżamy do ciebie.

    Poproś o ofertę

    COACHING I MENTORING

    Coaching jest procesem, którego głównym cele jest wzmacnianie oraz wspieranie cię w samodzielnym osiąganiu zamierzonych rezultatów w oparciu i twoje własne odkrycia, wnioski, przy jak najlepszym wykorzystaniu twojego potencjału.

    Proces coachingowy w „Akademii Gościnności” prowadzony jest zgodnie z kodeksem etycznym European Mentoring and Coaching Council oraz w oparciu o narzędzia rekomendowane przez tą instytucję. Proces prowadzi Patrycja Siwiec, która kwalifikacje do wykonywania coachingu zdobywała podczas studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

    Z jakimi zagadnieniami pracujemy?

    Rozwijanie kompetencji zarządczych własnych
    Budowanie stałego i zgranego zespołu 
    Budowanie autorytetu lidera w organizacji
    Rozwijanie się w roli restauratora, menadżera, sommeliera, kierownika sali 

    Dzięki coachingowi możesz:

    • Zrealizować zakładane na początku procesu cele
    • Zwiększyć efektywność własnych działań
    • Uzyskać większy wpływ na siebie i podejmowane działania
    • Uświadomić sobie i rozwinąć własne zasoby
    • Zwiększyć efektywność osobistą
    • Skuteczniej zarządzać emocjami
    • Uzyskać lepszy dostęp do swojej wewnętrznej siły i stabilniejsze poczucie własnej wartości.
    • Poczuć większą satysfakcję i radości  życia w kluczowych dla Ciebie obszarach.

    Jak wygląda praca i jakich efektów możesz się spodziewać?

    Coach jest ekspertem w dziedzinie rozwoju. W czasie każdej sesji, która ma do pewnego stopnia uporządkowaną strukturę, prowadzi rozmowę w taki sposób, aby ułatwić Ci realizację celów. Jest swego rodzaju „katalizatorem zmian”. Ma do tego wiele narzędzi, z których najważniejszymi są pytania. Zastanawianie się nad odpowiedziami pozwala Ci na zmianę perspektywy. Kiedy już inaczej zobaczysz otoczenie i siebie, możesz podjąć inne niż dotychczas decyzje i zaplanować inne działania. W rezultacie, zmienisz nawyki, a Twoja efektywność działania wzrośnie. W tym procesie coach jest Twoim wiernym kibicem i bardzo mu zależy na Twojej zmianie. 

    Jakie są korzyści z coachingu?

    Coaching jest wieloetapowym procesem prowadzącym do szeroko rozumianego rozwoju – zarówno w obszarze umiejętności, zmiany nastawienia, jak i rozwoju emocjonalnego. Pośrednio coaching prowadzi zawsze do zwiększenia efektywności w działaniu. Z jednej strony pomaga radzić sobie z wyzwaniami na ich wstępnym etapie, zanim przerodzą się w poważniejsze problemy, z drugiej natomiast – pozwala na nieograniczony rozwój niemalże w każdym obszarze życia.

    Czym NIE jest coaching?

    – Rolą coacha nie jest zmienianie Ciebie, ale tworzenie bezpiecznych warunków, w których możesz mieć wgląd we własne potrzeby, oczekiwania i pragnienia. A także samodzielnie określić swoje cele i zrealizować je w oparciu o własne zasoby zgodnie ze swoimi wartościami.
    – Coaching nie jest wykładem motywacyjnym
    – Coaching magicznie cię nie zmieni
    – Coaching nie jest psychoterapią, konsultingiem, szkoleniem, ani mentoringiem
    – Coach podczas swojej pracy nie analizuje przyczyn, które nie pozwalają osiągnąć cel, nie sięga do przeszłości
    – Coach nie podpowiada sugestii i nie daje porad mówiąc co klient ma robić, by osiągnąć cele
    – Coach nie daje przykładów ze swojego życia opierając się na własnych doświadczeniach, które mają być pomocnymi rozwiązaniami trudności klienta i jednocześnie podpowiedzią co i jak ma robić klient
    – Coach nie jest konsultantem, który poprzez analizę sytuacji i różnych możliwości osiągnięcia celu podpowiada opcje dojścia do celów, z których klient może wybierać

    Jak wygląda praca?

    Najczęściej coaching rozumiany jest jako pewien cykl spotkań (proces) co około 2-4 tygodnie. Ilość sesji zależy jest od tego, jakiej zmiany w życiu pragniesz dokonać. Standardowo rekomendowana jest ilość między 6-10 sesji. Każda sesja to od 60 do 90 minut ciekawej, wyczerpującej i inspirującej pracy. Spotkania mogą odbywać się online, w twoim miejscu pracy, lub w innym wspólnie ustalonym.
    Na początku każdego procesu określasz rezultaty, jakie chcesz osiągnąć. Nie jest to obligatoryjne. Czasami czujesz, że potrzebujesz zmiany, ale nie wiesz jaki konkretny cel stoi za twoją potrzebą. 
    Cele najczęściej są związane z obszarem pracy wewnętrznej i nastawienia (co chcesz w sobie zmienić, jaki być, aby osiągnąć zamierzone efekty w swoim życiu), bo na to masz realny wpływ, a na otoczenie dość ograniczony. 
    Dzięki procesowi coachingu odkryjesz lub wzmocnisz motywację do zmiany. Efektywność całego procesu w dużej mierze zależy od tego, jak bardzo chcesz osiągnąć cel (dokonać zmiany). Jeżeli realizujesz bez przekonania cel szefa czy kogoś z bliskich osób, zmniejszasz prawdopodobieństwo na powodzenie. Bez Twojego zaangażowania coaching nie istnieje. 

    Czego potrzebujesz aby zacząć coaching?

    Determinacji, chęci do zmiany i pracy nad sobą. 
    Pracując z coachem nie otrzymujesz ani wiedzy, ani dodatkowych kompetencji z zewnątrz. Bazujesz głównie na własnych doświadczeniach, talentach i umiejętnościach. Z pewnością już je posiadasz. Nawet kiedy jeszcze nie masz takiej świadomości. 
    Zapraszam do kontaktu w sprawie szczegółowej oferty. Z chęcią odpowiem też na dodatkowe pytania.
    +48 509 89 22 55

    WINO I NAPOJE

    • Kursy winiarskie WSET na poziomie 1, 2, 3
    • Szkolenia z zakresu wina i sztuki sommelierskiej
    • Opracowanie koncepcji i dobór asortymentu do karty win
    • Pomoc w wyborze dostawców win
    • Konsultacja w zakresie doboru szkła i sprzętu do serwisu wina
    • Konsultacja w zakresie magazynowania, odpowiedniego przechowywania wina
    • Warsztaty: Profesjonalny serwis win, rekomendowanie, up- selling (aktywna sprzedaż), perfect serve, wine & food pairing.
    • Warsztaty łączenia wina z jedzeniem
    Zapisz się na kurs

    STRATEGIA MARKETINGOWA

    • Analiza bieżącej strategii marketingowej oraz rozpisanie zaleceń
    • Pomoc w stworzeniu strategii marketingowej i PR-owej dla restauracji
    • Konsultacje oraz prowadzenie profili na kanałach social-media
    • Produkcja sesji zdjęciowej wnętrz, dań oraz zespołu
    • Produkcja materiałów video
    • Organizacja wydarzeń promocyjnych
    • Organizacja i produkcja wyjazdów studyjnych dla prasy
    Poproś o ofertę

    Sprawdź opinie naszych klientów

    Szkolenia i warsztaty Patrycji oraz Adama bez wątpienia zaliczyłbym jako najbardziej udane spośród dostępnych ofert na rynku. Trenerzy indywidualnie, nie szablonowo podchodzą do każdego miejsca, a swoją wiedzę i niewątpliwie doświadczenie w czytelny i bardzo jasny sposób przekazują uczestnikom szkoleń i warsztatów. Osobiste ich zaangażowanie pomogło w sukcesie CAMPO, które dziś chwali się bardzo profesjonalnym i dobrym serwisem.

    Krystian BruźWłaściciel restauracji CAMPO, Wrocław

    Prowadzone przez Patrycję i Adama szkolenie pracowników Restauracji Belvedere skłoniło mój długoletni zespół do fantastycznej interakcji. Dzięki temu nasze szkolenie było bardziej produktywne i efektywne. Jak wiemy praktyka czyni mistrza, a konkretne przykłady przedstawiane na szkoleniu jeszcze raz uświadomiły nam jak personel FOH (Front of house) jest ważny dla naszych Gości i biznesu. Wierzę że to nie nasze ostatnie spotkanie.

    Piotr ZabłockiDyrektor Generalny restauracji Belvedere w Warszawie

    Warsztaty z „Gościnności" to nie tylko zaznajomienie z ideą, której brak tak bardzo odczuwamy w polskiej gastronomii, ale pełna pasji prezentacja różnych stron życia restauracji. Tym cenniejsze i pomocne, że oparte na własnych, wieloletnich doświadczeniach za granicą. Ich efektem jest zarówno przywrócenie rangi serwisowi, jak i wprowadzenie niezbędnych narzędzi poprawiających jego jakość i wydajność, a w konsekwencji podnoszących dochodowość restauracji.

    Lechosław Olszewskiwłaściciel restauracji SPOT. w Poznaniu

    Z przyjemnością rekomenduję Patrycję Siwiec i Adama Pawłowskiego MS jako doświadczonych, solidnych i sumiennych specjalistów. Gothic Restaurant od lat korzysta z wiedzy i wsparcia Patrycji i Adama przy organizacji kolacji degustacyjnych i okolicznościowych, doboru win do nowej karty oraz szkoleń obsługi w zakresie poprawnego serwowania win. Każdorazowo wykazują się profesjonalizmem i kreatywnością w doborze wina, jednocześnie zaspokajając potrzeby naszych wymagających Gości. W czasie corocznej Kolacji Charytatywnej zbieramy fundusze na potrzeby osób niewidomych. Patrycja i Adam dobrali wino z etykietą napisaną w języku Braille'a, czym byłem zachwycony. Jestem zadowolony także z fachowego doradztwa i kompetencji w zakresie pairingu win do serwowanych przez nas dań.

    Bogdan GałązkaSzef kuchni i współwłaściciel restauracji Gothic Café na zamku w Malborku.