• Szkolenia dla gastronomii - naszą misją jest gościnność

  • Jak radzić sobie z sytuacjami kryzysowymi ?

    W życiu restauracyjnym nie da się uniknąć sytuacji kryzysowych. Szef kuchni nie pojawi się w pracy? Konkurencja podkupi nam menadżera? Kelnerzy założą związek zawodowy i zaczną protestować przeciwko punktualnemu przychodzeniu do pracy? Rzeczywistość restauracyjna bywa nieprzewidywalna.

    Kryzysowe SOS

    • Podczas przyjmowania reklamacji zachowaj spokój, nawet jeżeli gość jest wzburzony.
    • Zachowaj pozytywne nastawienie do gościa, nawet jeżeli nie ma racji.
    • Wysłuchaj argumentacji gości i przedstaw rozwiązanie problemu.
    • Zaproponuj rekompensatę w granicach rozsądku, współmierną do rangi problemu.
    • Niedopuszczalne jest, kiedy menedżer informuje gościa, że błąd popełnił kelner. To tylko pogorszy sprawę, bo to menedżer jest odpowiedzialny za błąd kelnera.
    • Napiszcie jakie sytuacje przydarzają wam się najczęściej w pracy? Na co narzekają goście? Szefowie? Pracownicy?

    Co dopiszecie do naszej listy?

    Dodaj komentarz

    Wykonane przez Creospace