
Sprawdź nasze
nagradzane poradniki
GOŚCINNOŚĆ. SZTUKA DOBREJ OBSŁUGI W GASTRONOMII
Miesiąc po wizycie w restauracji zwykle nie pamiętamy tego, co jedliśmy, za to doskonale pamiętamy, jak zostaliśmy obsłużeni. Dobry serwis uratuje niezbyt smaczny posiłek, a nieprofesjonalna obsługa zepsuje nawet najlepsze danie. Odwiedzamy wiele różnych restauracji, ale wracamy zwykle tam, gdzie wyjątkowo nas potraktowano.
Książka ma formę praktycznego poradnika dla restauratorów i pracowników branży gastronomicznej. Jej motywem przewodnim jest obsługa gościa w restauracji. Pokazujemy jak dobrze wyszkolony personel sali przekłada się nie tylko na zarobki restauracji, ale kreowanie wizerunku miejsca i rzesze zadowolonych gości.
W środku 100% praktycznej wiedzy między innymi:
- Co zrobić, żeby zbudować stały zespół sali?
- Jak wspierać obsługę w rozwoju?
- Jak powinien wyglądać schemat codziennych odpraw?
- Techniczne aspekty serwisu wina.
- Jak prawidłowo serwować wino w restauracji?
- Najważniejsze zasady łączenia wina z jedzeniem
- Czym się różni upselling od agresywnej sprzedaży?
- Jak przeprowadzić szkolenie wewnętrzne z upsellingu?
- Jak reagować w stresujących sytuacjach?
- Jak postępować w przypadku problemu powstałego z winy gościa?
- Jak napisać manual i kto powinien to zrobić?
- 5% z każdego sprzedanego egzemplarza książki przeznaczone jest na wsparcie Fundacji „Samodzielność od kuchni”, która pomaga stanąć na własne nogi dzieciom opuszczającym dom dziecka, ucząc gotować.
Osoby, które podzieliły się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem:
- dr Joanna Heidtman (psycholog)
- Gerard Basset MS MW OBE (Najlepszy Sommelier Świata 2010)
- Ronan Sayburn MS (Oficer Operacyjny The Court of Master Sommeliers)
- Claire Randall (pracowała jako inspektor przewodnika Michelin)
- Piotr Kamecki (Prezydent Stowarzyszenia Sommelierów Polskich)
- Grzegorz Kłos (restaurator)
- Daniel Pawełek (restaurator)
- Adam Jarczyński (ekspert do spraw savoir-vivre)
- Bogdan Gałązka (szef kuchni Gothic Café w Malborku)


Czerpiemy z własnych wieloletnich doświadczeń w branży oraz posiłkujemy się autorytetami polskiej i zagranicznej gastronomii w celu stworzenia kompleksowego poradnika dla pracowników front of the house.
Ponadto zależy nam na podnoszeniu prestiżu zawodu pracownika restauracji: menadżera, kierownika sali, sommeliera i wreszcie kelnera. Praca z gościem, rozumienie potrzeb drugiego człowieka, efektywna komunikacja to fundamenty leżące u podstaw branży usługowej, którym pragniemy się przyjrzeć. Bardzo ważną część książki stanowią wywiady ze specjalistami i mentorami ze świata polskiej i światowej gastronomii.
Zamów książki z serii "Gościnność"
GOŚCINNOŚĆ OD KUCHNI
Książka „Gościnność od kuchni” jest niezastąpioną pomocą dla każdego szefa kuchni, kucharza, restauratora czy kierownika lokalu w tworzeniu przepisu na długofalowy sukces w biznesie restauracyjnym.
Po entuzjastycznie przyjętej przez branżę gastronomiczną „Gościnności” tym razem zaglądamy na zaplecze restauracji. Porządkujemy procesy, zbieramy dobre praktyki, porady i historie z życia wzięte, a w efekcie dajemy przestrzeń na nowe pomysły, innowacje i świadome decyzje dotyczące tego, co chcesz dać światu dzięki swojemu gotowaniu, swojej obsłudze czy swojemu lokalowi.

W środku 100% praktycznej wiedzy między innymi:
- Ponad 350 stron konkretnej, sprawdzonej wiedzy.
- Kilkadziesiąt łatwych do zastosowania porad.
- Trendy: jak będzie wyglądać świadoma gastronomia przyszłości?
- Instrukcje, jak stworzyć krok po kroku koncept gastronomiczny.
- Historie z życia (restauracyjnego) wzięte.
- Dodatek praktyczny – do wykorzystania w twoim lokalu.
- 11 wywiadów ze specjalistami i mentorami polskiej i światowej gastronomii.
- 5% z każdego sprzedanego egzemplarza książki przeznaczone jest na wsparcie Fundacji „Samodzielność od kuchni”, która pomaga stanąć na własne nogi dzieciom opuszczającym dom dziecka, ucząc gotować.
Osoby, które podzieliły się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem:
- Elena Arzak (szefowa kuchni)
- Agata Wojda (szefowa kuchni)
- Małgorzata Jarmoc-Hecht (konsultant i trener biznesu)
- Thomas Keller (szef kuchni)
- Massimo Bottura (szef kuchni)
- Dariusz Barański (szef kuchni)
- Robert Trzópek (szef kuchni)
- Josean Alija (szef kuchni)
- Tadeusz Müller (twórca konceptów gastronomicznych)
- Przemysław Klima (szef kuchni)
- Przemysław Błaszczyk (szef kuchni).
Nagrody dla naszych poradników:

- Pierwsze miejsce w konkursie Gourmand World Cookbook Awards 2021 w kategorii Eastern Europe
Najlepsza książka o tematyce gastronomicznej w regionie Europy Środkowo Wschodniej.
- Gourmand World Cookbook Awards 2020
Konkurs dla książek kulinarnych i gastronomicznych, który nazywany jest nieformalnie “Kulinarnymi Oskarami”.
Gourmand World Cookbook Awards to jeden z najważniejszych konkursów książki kulinarnej organizowany cyklicznie od 1994 roku. Co roku w konkursie bierze udział kilkadziesiąt tysięcy książek z całego świata.
- Nagroda Literatury Gastronomicznej 2019 / Prix de la Littérature Gastronomique
Akademia Gastronomiczna w Polsce nominuje rokrocznie polskie osobistości gastronomiczne do prestiżowych nagród AIG PRIX – przyznawanych przez Międzynarodową Akademię Gastronomiczną z siedzibą w Paryżu dla wybitnych jednostek i instytucji, które wyróżniają się na obszarze danego kraju najwyższym poziomem fachowości w branży gastronomicznej.
