• Szkolenia dla gastronomii - naszą misją jest gościnność

  • Aktywna i świadoma sprzedaż w restauracji

     

    Serwis i sprzedaż to czynniki, które w dużym stopniu wpływają na przetrwanie restauracji. Profesjonalny serwis wzmacnia sprzedaż i ją uwiarygodnia. Większość kelnerów nie sprzedaje, ponieważ nie wie, jak to robić. A mówiąc dosadniej: nikt im nie pokazał, jak mają to robić. To normalne, że unikamy tego, na czym się nie znamy, w obawie przed śmiesznością i byciem ocenianym. Niechętnie rekomendujemy, ponieważ boimy się, że gość będzie nas postrzegał jako osobę nachalną. Inną przyczyną jest błędne stawianie znaku równości między upsellingiem a agresywną sprzedażą. Upselling to przewidywanie, czym gość mógłby być zainteresowany, i oferowanie mu tego. Przez aktywne rekomendowanie pokazujemy większą atencję. Gość obsłużony przez wykwalifikowanego i empatycznego kelnera chętnie skorzysta z jego rekomendacji. Dlatego warto prowadzić regularne szkolenia sprzedażowe i z wiedzy o produkcie, które pozwolą poczuć się pewniej pracownikom i znacząco zwiększyć wpływy restauracji ze sprzedaży.

    TRZY GŁÓWNE ZALETY UPSELLINGU:

    1. Podwyższa rachunek, czyli potencjalnie zwiększa napiwek.
    2. Poprawia jakość obsługi.
    3. Usprawnia obsługę i oszczędza czas. 
      Jak sprzedawać więcej wina?

    Istnieją przynajmniej cztery okazje, kiedy można sprzedać wino do jednego stolika: na aperitif, do przystawek, do dania głównego, do deserów / serów. Oto kilka rad, jak je najlepiej wykorzystać.

    • Proponuj zamówienie całej butelki dla stolika, przy którym więcej niż jedna osoba zamawia to samo wino na kieliszki.
    • Przy zbieraniu ze stolika brudnego szkła lub pustej butelki wina zawsze pytaj, czy gość życzy sobie następny kieliszek lub następną butelkę.
    • Przy podawaniu dań głównych zawsze sprawdzaj, czy goście życzą sobie następny kieliszek lub następną butelkę wina.
    • Do deserów i serów polecaj wino deserowe albo porto 
    • Mów o winie w sposób zachęcający; używaj słów: „pyszne”, „smaczne”, „aromatyczne”, „rześkie”, „łagodne”, „eleganckie”, „gładkie”, „o intensywnym smaku”.


      Więcej informacji o tym jak sprzedawać znajdziecie w „Gościnności”, która dostępna jest w wersji papierowej oraz jako e-book. 
      Zachęcamy również do obejrzenia video z pierwszego webinaru poświęconego sprzedaży wina. W trakcie degustowaliśmy wina: 
      1. Bio Peter & Paul Pet-Nat, Hoch Harald, Kremstal DAC, Austria, 2018
      2. Cuvée Blanc, Special Edition, Piwnice Półtorak, Podkarpackie, Polska, 2018

     

    https://www.facebook.com/ksiazka.goscinnosc/videos/897147464083735/

     

     

    Więcej o tym jak zarabiać więcej na winie i nie tylko znajdziesz w naszej książce „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii

    Dodaj komentarz

    Wykonane przez Creospace